+Follow Dashboard
TITLE; Tentang bulan ~
Tuesday, 17 July 2012 | 02:32 | 0 comments



assalamualikum and annyeonghaseyo. sekarang ni saya nak lapangkan minda saya, tak nak serabutkan kepala fikir pasal kamu, dia, dan si dia. no no no just only me. hehe peace! tak nak fikir pasal kerja sekolah dan kerja rumah. i just want to be free for a minute.arh... alangkah baiknya, kalau bulan purnama datang setiap malam untuk menggembirakan hati yang tengah penat ini ..Indahnyaa... apatah lagi kita dapat tengok gerhana bulan, lagi best.. hm, nak tahu tak? salah satu cara yang boleh menggembirakan hati saya ni ialah dapat tengok bulan. sehari pun jadi lah asalkan dapat tengok sudaa.. dan tak kisahlah bulan penuh ke, separa ke, separuh ke.. bulan tetap bulan. hehe,.. bak kata Elfira "biar mimpi sampai ke bintang"sweet gituh..haha.dan disini saya ingin berkongsi sedikit tentang bagaimana gerhana bulan ini terjadi, anda tahu ke? ia nya berlaku apabila bumi berada di antara bulan dengan matahari dalam satu garisan lurus, bumi menghalang kesemua atau sebahagian cahaya matahari daripada sampai ke bulan.Maka, terbentuklah gerhana bulan, dalam bahasa ong puteh"eclipse of the Moon" hehe.. kla bubye..(sori gambar kat atas tu tada bulan just bintang) =)


Old things | New things

""